[Apocalypse.cow] BSOS: UC Plaats delict bijhouden

Rasschaert, Xavier xavier.rasschaert op vlaanderen.be
Do Nov 2 11:00:33 CET 2017

Dag Philippe,

Ik had enkele vragen bij de nieuwe UC omtrent het bijhouden van het plaats delict in BSOS.

JIRA & Confluence link:

BSOS-3036<https://www.milieuinfo.be/jira/browse/BSOS-3036>

NIEUW - Plaats delict bijhouden voor RWO overtreding

https://www.milieuinfo.be/confluence/display/BSOS/UC+Plaats+delict+bijhouden

1) Hoe is de capakey opgebouwd uit de opgegeven gegevens?

Uit https://www.agiv.be/producten/grb/objectcatalogus/entiteiten/adp-administratief-perceel:

sleutel van het kadastrale perceel waartoe het exemplaar behoort Deze sleutel wordt genoteerd als vast formaat (fixed format) en is een concatenatie van * kadastraal afdelingsnummer: cijfer (5 posities);* kadastrale sectie: hoofdletter (1 positie);* grondnummer: cijfer (4 posities);* bisnummer: separator "/", gevolgd door 2 cijfers (3 posities);* letterexponent: "_" (indien geen letterexponent) of hoofdletter (1 positie);* cijferexponent: cijfer (3 posities) (= macht).Alle cijferonderdelen worden rechts gealigneerd en vooraan eventueel opgevuld met nullen.

Hoe kom ik tot het kadastraal afdelingsnummer? heeft dit iets te maken met de niscode?

2) Wat is de bron voor de lijst van gemeentes, hun niscode, de afdelingen in een gemeente, kadastraal afdelingsnummer?

3) Hoe moet er rekening gehouden worden met de fusie van de gemeentes. Hierdoor komt er soms een extra letter in de niscode? Hoe wordt dit dan in rekening gebracht met de capakey?

In het project van Bredero vond ik niet meteen iets terug dat mij op weg kon zetten hoe ik aan de gemeente afdeling mapping of capakey opbouw kon geraken.?

met vriendelijke groeten,

Xavier Rasschaert
IT Consultant

DEPARTEMENT OMGEVING
Afdeling Data- en Informatiebeheer in de Digitale Maatschappij (DIDM)