[Apocalypse.cow] IMJV opzet

De Blende, Christophe christophe.deblende op vlaanderen.be
Ma Okt 16 13:52:43 CEST 2017

Team Koeien,  en het kippetje …

Na wat verder onderzoek is het duidelijk geworden wat er wringt met de locale opzet van IMJV. Er zijn twee grote issues:

  1.  Static resources worden niet altijd even correct geplaatst in de folder structuur van het project. Waardoor deze enkel opgehaald kunnen worden als IMJV eloket als packaged WAR gedeployed wordt. Mijn gevoel blijft wel dat het probleem in de build zit. Mits er een werkende oplossing is, heb ik dit niet verder onderzocht. De hint was dat ik veel javascript fouten kreeg in het eloket dat bepaalde resources niet ingeladen konden worden, waardoor de rest van de pagina dan niet verder ingeladen werd. (mijn eerste blik wees naar de resources om de versie van de app te laten zien, die niet correct ingeladen worden)

  1.  Transactie problemen ... ik vind dit heel schrijnend, vooral wetende dat men daar in het verleden al heel lang op gezocht heeft en altijd zei dat dit lokaal niet te reproduceren was. Lijkt nu redelijk logisch, als je lokaal een andere opzet hebt dan in productie, ontwikkel en oefen. Vandaar dat we niet moeten twijfelen om die omgevingen gelijk te trekken. Ook al is het niet altijd een stap in de juiste richting. Hiermee bedoel ik, voor het probleem van de transacties heb ik bvb. defaultAutoCommit terug op true gezet op de connection pool. Een setting dat je eigenlijk niet wilt, omdat de connection pool dan de transaction boundary bepaalt. Maar dit zorgt er wel voor dat de applicatie terug correct werkt.

@Ken ik heb voor 2 een punt gemaakt op de volgende TAW. Ik vermoed dat er echt heel veel applicaties hier zijn waar nooit men nooit nadenkt over Tx boundaries. Wat toch belangrijk is als je consistente data wilt hebben binnen je applicaties. (Toevallig ook een probleem binnen IMJV …)

Mvg