[Apocalypse.cow] GPBVA-400 : GPBV installaties die niet gemigreerd zijn

Rasschaert, Xavier xavier.rasschaert op vlaanderen.be
Ma Feb 5 18:31:22 CET 2018

Dag allen,

Een taak uit de vorige sprint review van Team Phoenix was het onderzoeken welke GPBV Installaties niet zijn mee gemigreerd uit de Access Databank.

Zie https://www.milieuinfo.be/jira/browse/GPBVA-400

Uit het onderzoek van wat er in de Access Databank en in de migratie log stond kan ik besluiten dat er 6 GPBV Installaties niet goed zijn overgezet. 4 hiervan komen uit een bug van de migratie code die bepaalde installaties niet mee in rekening bracht. De 2 andere komen uit foute data waar de migratie code niet overweg mee kan. Voor deze 2 installaties staat er wel steeds een ERROR melding in de migratie log.

Ik heb hierbij geen rekening gehouden verder met andere ERROR meldingen in het migratie log bestand. Het kan bijvoorbeeld zijn dat er nog IOA's niet zijn overgezet doordat bepaalde info niet volledig/onjuist was.

In bijlage:

  *   ??GPBVA-400-installaties-niet-gemigreerd.xlsx : een overzicht van de 6 installaties die niet zijn mee gemigreerd en de reden waarom.
  *   migratie-enkel-errors.log : een log met enkel de ERROR meldingen van de laatste migratie op 27 september 2017.
  *   Volledig log bestand zonder filter: https://www.milieuinfo.be/confluence/download/attachments/87721779/migratie-pr-compleet-20171027-DatabaseGPBV20170928.log?api=v2

Indien er nog vragen zijn, hoor ik het graag,

Xavier Rasschaert
IT Consultant

Vlaamse Overheid
DEPARTEMENT OMGEVING
Afdeling Data- en Informatiebeheer in de Digitale Maatschappij (DIDM)
Mobiel 0495830943
E-mail xavier.rasschaert op vlaanderen.be