[Apocalypse.cow] IMJV oefen

De Blende, Christophe christophe.deblende op vlaanderen.be
Wo Jan 31 15:27:24 CET 2018

Dag Bart,

de release is gebeurd. We hebben ontdekt dat het probleem zich nog voordoet op andere plaatsen in de web-beheer applicatie. Niet enkel bij het consulteren van het archief maar ook bij het gebruik van de web-beheer module zelf.

Het probleem is dat bepaalde database connecties niet tijdig vrij gemaakt worden. Waardoor na verloop van tijd er geen database connecties meer overblijven en heel de applicatie blijft hangen. Dit probleem heeft zich eigenlijk altijd al voorgedaan, maar het aantal beschikbare connecties was vroeger veel meer dan nu. Dus deed het probleem zich in de praktijk nooit of heel weinig voor.  In oefen hebben we het aantal connecties drastisch geminderd (40 connecties ipv 200+). Vandaar dat dit probleem in oefen regelmatig voorkomt.

Het plan voor de opening van het loket is als volgt.
 - vandaag doen we nog een finale release in oefen, die de problematiek van connecties naar de databank oplost. Dit zal tegen 16u30 in oefen staan.
 - daarna kunnen we die versie in productie zetten, zodat we dit probleem niet hebben bij het openen van het loket.
 - indien nodig kunnen we nog een seintje afwachten als eerst in oefen nog getest moet worden.

Mvg
ApoCow Team