[Bredero_spocs] Resultaten testsessie 29/11 Bredero 2.8.3

Bosman, Mathias mathias.bosman op vlaanderen.be
Wo Nov 29 16:20:09 CET 2017

Collega's,

Vandaag werd samen met ons de nieuwe release van Bredero 2.8.3 getest door enkele collega's van GOP.
Die testen wezen uit dat er toch nog enkele 'blokkerende' issues in versie 2.8.3. geslopen zijn.

Voor mijn komst bij Bredero waren er ook al problemen gemeld die zijn opgelost, helaas heb ik niet van alles een historiek.
Ik zal mijn best doen om nog voor de effectieve release een zo goed mogelijk release document te maken.

De issues waar we nu weet van hebben zijn gebundeld in BREDERO-185<https://www.milieuinfo.be/jira/browse/BREDERO-185>.
Tickets met status closed zijn getest en gevalideerd.
Anderen moeten opnieuw getest worden in een nieuwe validatie-release (resolved), of moeten nog gecorrigeerd en opnieuw getest worden (open & reopened).

Concreet zijn dit de nog "blokkerende" issues:
Korte omschrijving

Jira issue

Status

Personen worden dubbel getoond

BREDERO-191<https://www.milieuinfo.be/jira/browse/BREDERO-191>

Open

Ongedaan maken van taken geeft foutmelding

BREDERO-190<https://www.milieuinfo.be/jira/browse/BREDERO-190>

Open

Ingevoerde platte tekst bij uitgaande stukken kan niet gewijzigd worden

BREDERO-116<https://www.milieuinfo.be/jira/browse/BREDERO-116>

Reopened

Er kan voor bepaalde dossiertype's geen (GOVC) adviesdossier gemaakt worden

BREDERO-128<https://www.milieuinfo.be/jira/browse/BREDERO-128>

Resolved

Ik probeer morgen met Francis te overleggen wat we nu het beste doen, met oog op de planning van HB. (enkel nog een release naar productie ingepland).

Wordt deze week zeker vervolgd...

Met vriendelijke groeten,
Mathias Bosman
Toepassingsbeheerder

DEPARTEMENT OMGEVING
Afd. Data- en informatiebeheer en Digitale Maatschappij
T 02 553 84 48