[Bredero_spocs] Bredero - traagheid 20/2/2018

Bosman, Mathias mathias.bosman op vlaanderen.be
Di Feb 20 17:09:17 CET 2018

Collega’s,

Zoals jullie waarschijnlijk gemerkt hebben was Bredero vandaag (nog) trager dan anders.
Opnieuw had dit te maken met het inladen van de OMV dossiers.

Wat extra uitleg:

De BUPO job die verantwoordelijk is voor het inladen van de dossier (en om 02:00 start) loopt nog steeds (!!). Deze morgen kon ik helaas niet kijken hoeveel binnenkomende dossiers we hadden, maar het zullen er blijkbaar veel geweest zijn.
Dit creëert een grote bevraging van onze databank waardoor Bredero zelf uiteraard ook trager gaat werken.
BUP, BUPO en Bredero gebruiken namelijk dezelfde database.

Om jullie een idee te geven, het inladen van 1 OMV dossier op productie duurt gemiddeld zo een 10-tal minuten.
Dit voornamelijk omdat we bij elke gebeurtenis steeds opnieuw en opnieuw de bestanden ophalen (plannen, foto’s, enz. …).

Dit euvel is ondertussen op onze oefen-omgeving reeds recht gezet.
Een dossier inladen duurt er nu gemiddeld zo een 6 seconden (al is dat een pure schatting... ik kan soms zelfs niet beginnen met tellen of het dossier is ingeladen).
(uiteraard heb ik het nu niet over ‘Eurostadion’ dossiers)

Voorlopig vechten we nu wat tegen de bierkaai aan. Ik probeer het zo goed als mogelijk in het oog te houden.
We zouden de job overdag kunne doen stoppen maar dat is naar mijn mening niet echt een optie; dat creëert een achterstand en dan verplaats je het probleem gewoon naar de dag erna (tot je in het weekend terecht komt).

Hopelijk werpt dit wat meer licht op de zaak voor jullie.
(+ het is dinsdag 😊)

Groetjes,
Mathias