[Bredero_spocs] Nieuwe Bredero release

Snijkers Marcel marcel.snijkers op vlaanderen.be
Di Okt 17 16:28:15 CEST 2023

Voor de duidelijk, vanwege problemen met de omgeving was de uitrol op oefen nog maar om 15:50 echt afgelopen.

Excuses hiervoor,
Marcel
________________________________
Van: Snijkers Marcel
Verzonden: dinsdag 17 oktober 2023 13:24
Aan: bredero_spocs op list.omgevingvlaanderen.be <bredero_spocs op list.omgevingvlaanderen.be>
Onderwerp: Nieuwe Bredero release

Beste Bredero spoc,

We hebben momenteel een kandidaat voor komende release klaarstaan op oefen (wordt op dit moment uitgerold). Dit betreft zowel aanpassingen aan het programma als aan de metadata. We gaan hiermee op vraag van GOP Planning de komende weken naar productie gaan.

Opgelet: vanwege een aantal verbeterpunten binnen de context van stap/pakket/taak structuren in de metadata is het mogelijk dat de stabiliteit niet gegarandeerd is. Vandaar dan ik aandring om enkele sanity testen uit te voeren. Als je een eerder exotisch scenario kent waarbij er tussen taken over pakketten heen gesprongen wordt, of waarbij niet einde pakket taken toch pakketten moeten doen eindigen etc, dan zou dat goed zijn om die dingen in oefen even uit te proberen en bugs te loggen indien het niet meer zou werken.

Ook dringen we aan op het zo snel mogelijk aanpassen van rubrieken.xml en autorisaties.xml. Als je nog geen GIT toegang hebt, maak dan een afspraak zodat we dit kunnen opzetten. Of geef me de aanpassingen in tekst formaat door zodat ik die voorlopig op het GIT systeem kan committen.

Alvast bedankt,
Marcel