[Codebusters] Manuele behandeling in VHP UI: link naar sanctiedossier

Boiy Erik erik.boiy at vlaanderen.be
Thu Nov 23 14:45:34 CET 2023

Dag Veronique,

Het is de bedoeling dat we vanuit BSOS een link laten zien naar het sanctiedossier bij VHP (https://www.milieuinfo.be/jira/browse/BSOS-4036). Dit is niet evident door de opbouw van de URL in de VHP UI en hun beschikbare API. Ik zet het ticket in overleg met Christophe even on hold. De vraag is of ik hier wel mee doorga, of we eventueel wachten op een voorstel van VHP (b.v. toegang tot een andere API call) om het eenvoudiger te maken.

De URL van een sanctiedossier ziet eruit als volgt: aansluiter.handhavingsplatform-preprod.vlaanderen.be/handhavingsdossiers/{hhd_id}/sanctiedossiers/{sd_id}<https://aansluiter.handhavingsplatform-preprod.vlaanderen.be/handhavingsdossiers/ad409172-87ea-4fe4-8dae-f2140cf91045/sanctiedossiers/9a94c547-7a82-4859-a926-8427eb6e0822>
In hun API zit de link tussen handhavingsdossier en sanctiedossier niet in de responses, dus om een link op te bouwen naar het sanctiedossier moeten we meerdere calls doen, waarbij een sanctiedossier gelinkt kan zijn aan meerdere handhavingsdossiers. Bovendien zouden we die relaties best controleren in zowel VHP als BSOS, wat het complex maakt om een link te tonen.

Met vriendelijke groeten,
Erik