[Oml_intern] FW: oplossen problemen met de gemigreerde hoedanigheden

Omgevingsloket, communicatie omgevingsloket.communicatie op vlaanderen.be
Do Dec 20 16:34:15 CET 2018


Beste afnemer webservice


i.v.m. de vragen wat er juist getest moet worden door de afnemers van de webservices

De problemen deden zich voor met reeds bestaande projecten van voor de migratie van de hoedanigheden.

Nieuwe projecten hebben geen last van dit euvel.

Problematiek was dat sommige dienstenleveranciers de UUID's éénmalig kwamen ophalen en dan stockeren in de eigen database.

Terwijl in de database van de het omgevingsloket de UUID van de laatste fase is weerhouden op projectniveau.

Dit maakt dat er bevragingen werden gedaan met een niet langer gekende UUID

Onze aanpassing is een interceptor, die bij een niet gekende UUID eerst gaat kijken of dit er eentje is die we gemigreerd hebben, om dan alsnog de info aan te reiken.


Dus best enkele services testen in een gemigreerd dossier op de oefen-omgeving, waarbij hoedanigheden betrokken zijn


Tot dan kan je misschien ook gebruik maken van volgende hulpmiddel:
Op onderstaande plaats op de FTP server vind je 2 CSV files. migratie_hoedanigheden_vvo_en_avi.csv & migratie_hoedanigheden_alles.csv
Deze bevat een lijst van alle hoedanigheden die door de job gemigreerd zijn en dus vervangen zijn.
http://doc.ruimtevlaanderen.be/omg/03_Services/30_Migratie/
De CSV file zelf bevat 7 kolommen:
* de uuid van het project waarin de migratie uitgevoerd is
* Het projectnummer
* de uuid van het dossier waaraan de oude hoedanigheid gekoppeld was
* de naam van de persoon waaraan de hoedanigheid gekoppeld was
* Het hoedanigheid type van de vervangen hoedanigheid (VVO, AVI)
* De oude (niet meer bestaande) hoedanigheid uuid
* De uuid van de hoedanigheid die behouden is

Met vriendelijke groeten
Team Omgevingsloket

DEPARTEMENT OMGEVING
https://www.omgevingsloket.be/main
________________________________
Van: Omgevingsloket, communicatie
Verzonden: donderdag 20 december 2018 15:27
Onderwerp: oplossen problemen met de gemigreerde hoedanigheden


Beste,
na de migratie van de hoedanigheden/personen ondervonden dienstenleveranciers problemen in de synchronisatie van de projecten.
Hierdoor konden er fouten optreden in de eigen toepassing van de dienstenleverancier bij de afhandeling van de projecten
Wij zijn volop bezig met een oplossing uit te werken, die morgenmiddag in een testomgeving wordt geïnstalleerd
Aansluitend kunnen de dienstenleveranciers testen uitvoeren en indien groen licht, wordt deze maandag rond de middag in prod geïnstalleerd.
Aangezien de synchronisaties 's nachts lopen, zal dit pas daags nadien merkbaar zijn in de toepassing van de dienstenleverancier



Met vriendelijke groeten
Team Omgevingsloket

DEPARTEMENT OMGEVING
https://www.omgevingsloket.be/main
------------- volgend deel ------------
Een HTML-bijlage is gescrubt...
URL: <http://list.milieuinfo.be/pipermail/oml_intern/attachments/20181220/544f6c57/attachment.html>


More information about the Oml_intern mailing list