[Phoenix] Extra disk voor BPA verzilver

De Blende Christophe christophe.deblende at vlaanderen.be
Thu Nov 3 10:42:57 CET 2022

Dag Geert,

de BPA geotiff verzilver zal ongeveer 700GB aan extra storage eisen. We hebben ondertussen de DSI storage laten vergroten in de verschillende omgevingen. Nu dit heeft wel een rippel effect naar andere componenten. Zolang de BPA geotiffs in de wachtkamer van DSI blijven is er geen issue, het probleem stelt zicht wanneer deze opgenomen worden in een DSI dossier. Dan zijn volgende integraties ook geimpacteerd.

  *   dataplatform: documenten worden naar de docstore gekopieerd.
  *   dspace: archivering maakt voor ieder document ook een item en bitstream.

Anyway ik denk dat we hier best eens voor samen zitten met het dataplatform. Want lijkt mij (gezien ook het omgevingsloket veel documenten heeft) dat het kopiëren van documenten geen lange termijn oplossing is. We gaan in dit geval de data x3 hebben en we houden dan nog geen rekening met de gebruikte storage voor backups.

Mvg
Christophe