[Phoenix] Phoenix werking

Heyvaert Geert geert.heyvaert op vlaanderen.be
Wo Mrt 15 12:32:07 CET 2023

Dag Phoenix,

We blijven sukkelen. Nog maar eens zijn er 6,5 SPs verre van de eindlijn en we hebben zelfs "onderpland".

Voorstel is om jullie individuele feedback en verbeteringsvoorstellen te capteren, een team retro werkt blijkbaar niet.

Denk zeker aan:

  *   jullie PM functioneert niet (ik dus) en waarom
  *   jullie TL functioneert niet en waarom
  *   engineer x functioneert niet in het team en volgens mij dit is waarom
  *   het is allemaal veel te moeilijk, ik begrijp zaken niet en wat dan precies
  *   onze applicatie stack is een rommeltje, een kat vindt er zijn jongen niet in terug en dit is waarom
  *   we documenteren niet precies, te weinig en te slordig. Zo kan het beter
  *   de planning/grooming werkt niet en waarom
  *   de PO's functioneren niet en waarom
  *   ik werk niet graag meer voor Phoenix, ik ben het beu en dit is waarom
  *   ik ben niet productief omdat ik constant gestoord word en dit is waarom
  *   wat ligt er nog op jullie lever
  *   ...

Jullie zijn allen professionals die zeer veel kosten aan jullie opdrachtgever. We hebben een structureel velocity probleem, de ene wat meer dan de andere...

Jullie kunnen mij hierover een mail sturen of nog beter een individueel overleg inplannen. Kan ook en beter zelfs face2face. Ik ben morgen, vrijdag en ook volgende donderdag en vrijdag in Brussel. Teams mag ook. Jullie feedback wordt zeker confidentieel behandeld, ga zeker geen enkel heilig huisje uit de weg en benoem de olifant in de kamer.

Het belangrijkste is dat we terug op het juiste spoor geraken.

Graag jullie feedback of invite voor einde week.

Met vriendelijke groeten,

Geert Heyvaert

Programma Gebiedsontwikkeling en Teamlead Phoenix

Vlaamse Overheid

DEPARTEMENT OMGEVING

Afdeling Strategie, Internationaal, Digitaal en Organisatie (SIDO)

Mobiel +32 476 980 386

e-mail  geert.heyvaert op vlaanderen.be<mailto:geert.heyvaert op vlaanderen.be>