[Bredero_spocs] Migratie Bredero - Oefen omgeving tests

Bosman, Mathias mathias.bosman op vlaanderen.be
Do Feb 8 14:21:00 CET 2018

Collega’s,

De migratie van Bredero naar de infrastructuur van DIDM zit nu in zijn laatste fasen.
Het wordt daarom noodzakelijk dat iedereen de oefen omgeving (bij DIDM) goed doortest;

De release (2.9.0) wordt hiervoor klaargemaakt en zal zeer binnenkort gedeployed worden naar de oefen omgeving.
Er is op dit moment nog een groot probleem: de word documenten kunnen niet op cliënt worden aangemaakt. We proberen dit nog op te lossen in 2.9.0
Zodra dat uitgevoerd is kunnen jullie beginnen testen.

Test periode
De periode waarin jullie versie 2.9.0 kunnen testen loopt (in de huidige planning) tot en met 20 februari.
Ik geef een seintje waar en hoe jullie kunnen testen zodra versie 2.9.0 klaar is. (en uiteraard krijgen jullie release notes, mogelijks nog deze week)

Op donderdag 15 februari heb ik in Brussel een zaaltje gereserveerd (FER - 5.P.63).
Als de planning kan gevolgd worden zal ik daar een hele dag aanwezig zijn en kan iedereen die wil daar naar hartenlust komen testen met mij erbij.
Uiteraard kan iedereen van op zijn bureau zelf ook testen.

Versie 2.9.1
De bugs die gemeld worden tot en met 21 februari proberen we maximaal op te lossen.
Op 21 februari zal dan een volgende versie op Oefen gezet worden die opnieuw kan getest worden.

Op het moment van de productierelease kan er dan gekozen worden wat we doen:

  *   Er wordt nog niets gereleased (en we blijven dus bij HB op productie)
  *   Versie 2.9.0 wordt gereleased
  *   Versie 2.9.1 wordt gereleased

Melden van bugs in de oefenomgeving
Het melden van bugs op de oefen omgeving  (dus niet op productie, die verlopen nog steeds via de helpdesk<mailto:help op omgevingvlaanderen.be>!) kan gebeuren via de Bredero Jira.

Ik wil die Jira zo proper en duidelijk mogelijk houden zodat dit niet verandert in een vuilbak zoals sommige andere projecten…
Daarom wil ik vragen om het melden van bugs te kanaliseren. In eerste instantie misschien via jullie, de SPOC’s. (voor GOP kan ik dit misschien afstemmen met het kernteam?).
(maar delegeer gerust)

In bijlage een kleine richtlijn voor het loggen van bugs, gelieve deze zo goed mogelijk te volgen.
Als jullie nog vragen zouden hebben geef gerust een seintje!

Groetjes,
Mathias