[Bredero_spocs] STAVAZA Bredero migratie en testing

Bosman, Mathias mathias.bosman op vlaanderen.be
Di Feb 13 18:07:43 CET 2018

Collega's,

Release 2.9.0
Vandaag werd versie 2.9.0 naar de oefen omgeving van het departement overgezet en kan dus getest worden.
De url's van de oefen-omgeving zijn:

Bredero: https://bredero-oefen.ruimteinfo.be/.
APEX (GOP/GOVC): is nog niet operationeel. Onze programmeur moet dit nog integreren met het nieuwe login-systeem wat vrijdag zou afgerond zijn.

In geval van Bredero wordt er nu rechts bovenaan een gekleurde lijn getoond zodat het duidelijk is dat je in een andere omgeving zit dan productie.
Ook het versie nummer wordt getoond zodat je dit kan vermelden indien je een bug of probleem zou opmerken.

[cid:image001.png op 01D3A4F4.CD929EB0]

Zoals meteen zal opvallen moet men zich nu identificeren via de werkrelatie met het departement.
Als iemand nog geen toegang zou hebben geef gerust een seintje.

In bijlage kunnen jullie de release notes terugvinden.
Deze zijn nogal kort van aard aangezien de focus nu vooral ligt op het volledig overzetten van Bredero naar de infrastructuur van het Departement.
Lees deze zeker even door, er zijn namelijk vrij ingrijpende verandering reeds doorgevoerd die jullie wel degelijk gaan merken.

Testday
Aanstaande donderdag zijn jullie heel de dag welkom in BXL - Fer - 5.P.63 om te komen testen.

GOP/GOVC
Specifieke opmerking voor de collega's van GOP (en GOVC):
Ik zal in de loop van morgen een lijst publiceren (op Confluence<https://www.milieuinfo.be/confluence/display/BREDERO/Bredero+tests+2.9.0>) van UUID's waarmee jullie Bredero kunnen testen zonder eigenlijk APEX te moeten gebruiken (via 'nieuw BUP dossier').
Uiteraard mogen jullie zelf op het loket een dossier opstarten en indienen of er advies vragen.
In dat geval geef mij een seintje (via mail, Skype of een telefoontje) en ik haal het dossier binnen voor je.

Release 2.9.1
Op 21/2 (volgende week woensdag) zal er opnieuw een release (2.9.1) plaatsvinden (2.9.1) op de oefen omgeving met een eerste lading bugfixes.

De focus ligt nu dus op het testen van de reeds bestaande functionaliteiten (tenzij anders vermeld in de release notes).
Mochten jullie een probleem, interne fout, bug of extra verbetervoorstellen hebben mogen jullie deze naar mij door sturen.

Bij vragen, contacteer mij gerust en laat die problemen maar komen!

Groetjes,
Mathias Bosman
Toepassingsbeheerder

DEPARTEMENT OMGEVING
Afd. Data- en informatiebeheer en Digitale Maatschappij
T 02 553 84 48   M 0492 15 19 15