[Bredero_spocs] BREDERO versie 2.9.9 op de oefen omgeving

Tom Van Gulck tom op milieuinfo.be
Di mei 8 23:27:51 CEST 2018

Beste spocs,

versie 2.9.9 van BREDERO werd net op de oefen omgeving uitgerold. We (Marcel en Mathias) hebben nog tot in de late uurtjes gewerkt om zo goed als mogelijk de problemen op te lossen. Er is ook getest geweest door hen beide. Maar enkel zeer gericht naar de zaken die ze aangepast hebben. Om niet nog een dag te verliezen voor we de toepassing vrijgeven voor validatietesten, heb ik Marcel gevraagd om nu een versie op oefen te zetten die volgens ons beter werkbaar moet zijn dan de huidige versie in productie.

Zoals aangegeven, deze versie is nog niet uitgebreid getest, dat nemen we morgen op en vragen ook aan de business om hun deel van het testen vanaf morgen vroeg op te nemen en via jira issues te melden. Zeker in de meldingen aangeven of een probleem blokkerend is om deze versie naar productie te brengen. De vraag die je je moet stellen is niet, is de versie van BREDERO zonder fouten, maar wel, zijn de fouten die ik tegenkom blokkerend voor productiegang of niet.

Morgen om 4 uur zal ik de vraag stellen aan Peter, Piet, Wim en Wouter of er een GO is voor productiegang van deze versie. Indien niet, springen we al direct naar volgende week maandag voordat we kunnen verderwerken om de problemen op gelost te krijgen. Ik hoop dat we niet in dat scenario terecht komen.

Groeten

Tom Van Gulck

DEPARTEMENT OMGEVING
Afdeling Data- en informatiebeheer en Digitale Maatschappij
T 02 553 11 51,  M 0478 55 01 19
Koning Albert II-laan 20 bus 8, 1000 Brussel
www.omgevingvlaanderen.be <http://www.omgevingvlaanderen.be/>
www.milieuinfo.be <http://www.milieuinfo.be/>