[Bredero_spocs] SSO upgrade - nieuwe metadata

Snijkers Marcel marcel.snijkers op vlaanderen.be
Wo Jun 8 18:37:15 CEST 2022

Beste Bredero spocs,

Omgevingen access 1 en 2 ontwikkel werden mee geconfigureerd. Bij de volgende uitrol (door jullie uit te voeren, om mogelijks geen ontwikkel data te overschrijven) zullen ook die omgevingen binnen de SSO OAuth2 draaien.

Voorts rollen we zodadelijk de laatste aanpassingen op trunk van de metadata uit ter voorbereiding van de uitrol van komende vrijdag. Dus niet donderdagavond, zoals eerder gemeld, maar vrijdagavond (10/06 ruim na de kantooruren). Of hiermee ook ineens de SSO OAuth2 uitrol mogelijk is zal vooral afhangen van issue https://www.milieuinfo.be/jira/browse/HLPD-58492 maar daar heb ik nog geen beweging gemerkt. Ook niet onbelangrijk is het wachten op de uitkomst van https://www.milieuinfo.be/jira/browse/OAMIDM-428. Ik heb zelf ook niet zo goed zicht op hoe snel die aanvragen worden afgehandeld. Maar daar hopen we toch zo snel mogelijk te landen. We kunnen natuurlijk pas naar productie als dit in orde is.

Daarnaast heb ik gehoord dat de performantieproblemen waardoor de nachtlus in het gedrang kwam mogelijks te wijten waren aan een kabelbreuk. Blijkbaar heeft men dat alsnog kunnen vaststellen. Ik weet niet wanneer dat ook werkelijk zal gerepareerd worden. Maar hopelijk zal dit een van de komende dagen verbetering brengen.

Groet,
Marcel