[Phoenix] Zoeken op dossier eigenaar

De Blende Christophe christophe.deblende at vlaanderen.be
Sat Jul 2 20:42:22 CEST 2022

Dag Veerle, Vicky,

is er al een ticket om in fiche overzicht te zoeken op dossier eigenaar? Kunnen jullie ook aangeven wat de UC juist is en welke aanpassingen we moeten doen.

  1.  de huidige zoek functionaliteit mag blijven bestaan? Of kan / moet / mag zoeken op plannende overheid vervangen worden?
  2.  in fiche detail, welke velden moeten getoond worden? email van de eigenaar van het dossier, wie de eigenaar is met daarbij ook de plannende overheid? Of mag dit laatste dan weg?
  3.  wat betekent zoeken op eigenaar juist?
     *   we kunnen dit op basis van de ACL's maar ik dacht dat phoenix hier een UC had ontdekt dat niet sluitend was. @De Witte Andreas<mailto:andreas.dewitte at vlaanderen.be> kan je dit nog eens uitleggen?
     *   we kunnen dit op basis van een overlap query + zeggen dat het planningsniveau een gemeente moet zijn. (lijkt mij eenvoudigste implementatie). Komt er dan op neer dat er een extra zoek filter komt om het planningsniveau te kiezen (gemeente / provincie of gewest)
     *   misschien nog iets anders ...

Het lijkt mij geen goed plan om bij te houden welke gemeentes gefusioneerd zijn in DSI. De reden is dat eens we gemeentes hebben die meermaals fusioneren dit heel complex kan worden. Dan moeten we recursief dingen beginnen afchecken. Dus mijn buikgevoel zegt, dat we eerder een definitie moeten zoeken via een geospatial query.

Mvg
Christophe