[Phoenix] RO viewer - Mercator gebruik

De Blende Christophe christophe.deblende op vlaanderen.be
Di Apr 11 08:36:56 CEST 2023

Dag Christel, Stijn,

Phoenix is op dit moment bezig met de upgrade van RO-viewer naar de laatste SSO oplossing van SIDO (OAuth2). Hierbij merken we dat Mercator enorm gebruikt wordt. Zowel WMS als WFS lagen, ...

De vraag is een beetje welke endpoints van Mercator gebruiken we best en wanneer. Ik denk dat we volgende UC's hebben:

  *   vertrekkende van een web browser waarbij een gebruiker die de WMS / WFS rechtstreeks bevraagt
  *   vanuit de backend, de toepassing "RO viewer" zelf die voor PDF generatie bepaalde WMS / WFS lagen nodig heeft (of dit dode functionaliteit is moeten we nog nagaan)
  *   er zijn ook interne lagen die gebruikt worden, die dus beveiligd zijn. Hier vraag ik mij af of deze steeds vanuit de backend bevraagd moeten worden? Of kan dit ook via de web browser rechtstreeks ?
  *   en dan een laatste vraag, is het mogelijk een oplijstig te hebben van de nog geldige mercator endpoints. Ik zie hier nog vonet endpoints in de code. Ik vermoed dat deze niet meer geldig zijn. (https://www.mercator.vonet.be/raadpleegdienstenmercatorintern/lu/lu:lu_gwp_rv_raster/wms). Met dan ook de overeenkomstige publieke en interne url's. Ik zie dat de RO viewer op dit moment een lange weg aflegt zelf voor bepaalde requests. Zouden hier interne endpoints gebruikt worden zou er minder overhead zijn.

Als het gemakkelijker is om dit effe face to face te bespreken, laat me iets weten, dan regel ik wel iets.

Mvg
Christophe